Zloději aut jsou nepochybně strašákem všech motoristů. No mysleli byste si, že trnem v oku umí být i pro profesionální závodníky?
Závodní a doprovodné vozy bývají před očima (a rukama) zvědavců uchovávány na přísně střežených místech. I tak však existují případy, kdy ke krádežím skutečně došlo. Odcizené kola, volanty či jiné “drobnosti” pro někoho poslouží jako vytoužené suvenýry, ale závodníkům způsobí značné problémy. O tom ví i například čtyřnásobný šampion Rally Dakkar Ari Vatanen. Tomu v roce 1987 dokonce zmizelo celé závodní auto. Co na první pohled vypadalo jako skrytá kamera, ve skutečnosti bylo krutou realitou. Zloději pak za auto žádali výkupné v hodnotě 90 000 dolarů.
Závodní tým Jantar Team nechtěl na letošní Rally Dakkar ponechat nic náhodě a kromě pořízení motocyklové špičky KTM 450 Rally sáhl i po špičce v bezpečnosti. Bez doprovodného vozidla, které má pro své závodníky různé podpůrné materiály a náhradní díly by byly nahraní i ti nejlepší závodníci. Aby doprovodný Nissan Navara mohl na rozpálené poušti Saúdské Arábie odstartovat ve stejném stavu jako přišel, vybavili ho nepřekonaným zabezpečovacím systémem – Pandora.
To se také podařilo a jezdci slovenského Jantar Teamu David Pabiška a Rudolf Lhotský úspěšně dorazili do cíle této nejtěžší rally na světě. V hodnocení kategorie Original by Motul se jim podařilo obsadit čtvrté a deváté místo, díky čemuž si domů odnesli dvě medaile. Gratulujeme a jsme rádi, že Pandora mohla být při tomto úspěchu.